Autoverzameling fotograferen

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
@ssie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2246
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2004 18:15

Wie o wie kan mij helpen?
Wil voor me vader even al z'n miniatuur autootjes fotograferen, zodat hij op de pc eenvoudig kan bijhouden welke hij allemaal heeft en er een mooi overzicht van kan maken! Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat voor belichting, achtergrond, etc!!???
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Op tafel op zwart fluweel (stukje stof op de markt halen ;)). Fluweel absorbeert het licht en daardoor krijg je geen hinderlijke belichting om het modelautotje heen. Heb ik net op de cursus geleerd :).

Laat de ondergrond oplopen in de achtergrond (desnoods met simpel wasrekje als je begrijpt wat ik bedoel). Belichten kan met 2 bureaulampjes. Wel de witbalans even aanpassen.

Voor speciale effecten kun je als ondergrond juist ook zilver- of goudpapier nemen. Schijnt ook een leuk effect te geven.

Even experimenteren maar.
Gebruikers-avatar
rob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2005 09:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Zorg dat je een statief hebt met draadontspanner. Dan hoef je niet zo zwaar te verlichten. Je kunt dan een langere sluitertijd en toch hoge F-waarde gebruiken zonder dat je bewegingsonscherpte krijgt. De hoge F-waarde heb je nodig omdat je anders de kans loopt dat maar een deel van de auto scherp wordt.

Kijk ook eens hier:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=4711
[size=67]<a href="http://www.capire.nl">www.capire.nl</a>
[/size]
jojan20d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 10:33
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Ik heb onderstaande foto's gemaakt.

#1[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=12900[/img]#2[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=12899[/img]

Beide foto's zijn buiten gemaakt op een tafel waarop wat witte vellen papier zijn gelegd. Daarbovenop is de modelauto geplaatst. Foto #1 is gemaakt zonder flits en foto #2 is met invulflits gemaakt.

De lens welke ik heb gebruikt is de 24-70. Als je de grotere foto's bekijkt (erop klikken), staat de EXIF informatie erbij.

Hopelijk heb je hier iets aan en was dit de bedoeling.
EOS 20D | EF 24-70mm F2.8 L | EF 70-200mm F4.0 L | EF-S 18-55mm F3.5-5.6 | Speedlite 580 EX | Apacer CP80
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

@Jojan20d, even offtopic, maar je hebt stof op je sensor, wist niet of je dat al opgevallen was. Test is wel duidelijk :)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
@ssie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2246
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2004 18:15

@Allen..thanx voor de tips :-) Ga er van de week ff mee aan de gang en laat dan wel ff wat resultaten zien....Zal zowel proberen met donkere en lichte ondergrond...eens kijken wat het beste gaat! :D
Early
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 966
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 08:14
WoonplaatsCOLON Deventer

Waarom heb je ISO 800 gebruikt? Deze foto's kun je buiten met ISO 100 gemakkelijk maken. Je hebt geen hoge sluitertijd nodig. Zorg dat je de camera op een statief hebt of zorg voor een vaste ondergrond. Ook uit de hand kan de sluitertijd gemakkelijk lager zodat je toch nog een hoog F getal kunt gebruiken. Probeer het eens dat moet kunnen.
Canon Powershot G1 X Mark II:: viewfinder EVF-DC1 :: Manfrotto 50DB+141RC, Monop+325[/size]
jojan20d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 10:33
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Manny schreefCOLON@Jojan20d, even offtopic, maar je hebt stof op je sensor, wist niet of je dat al opgevallen was. Test is wel duidelijk :)
Bedankt. Ik had het zelf ook gezien. Ik heb inmiddels de sensor gereinigd (kon het nog redden met stof wegblazen) en een testfoto gemaakt van de lucht op F22. Resultaat ok.
EOS 20D | EF 24-70mm F2.8 L | EF 70-200mm F4.0 L | EF-S 18-55mm F3.5-5.6 | Speedlite 580 EX | Apacer CP80
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar